Opinie Absolwentów Programu Executive MBA

Aleksander Sosnowski, Dyrektor Krajowy ds. Systemów Informatycznych, Dyrektor Krajowy ds. Jakości i Doskonałości Operacyjnej, ABB, Absolwent XXIII Edycji

Większości z nas, którzy decydują się na wybór i podjęcie studiów MBA przyświecają cztery główne cele: pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu ekonomii i szeroko rozumianego biznesu, jej usystematyzowanie, poznanie ciekawych ludzi z różnych branż oraz przeżycie fajnej przygody. Nie różniłem się znacząco od większości studentów i dokładnie z takim nastawieniem rozpocząłem studia Executive MBA na Uniwersytecie Warszawski.

Po okresie półtorej roku spędzonym przy ulicy Nowy Świat mogę z dużym przekonaniem stwierdzić – nie pomyliłem się. Wszystko to czego oczekiwałem od szkoły, wykładowców, koleżanek i kolegów było mi dane aż w nadmiarze. Jednak intensywność zajęć oraz wysokie oczekiwania od studentów przerosły moje najśmielsze oczekiwania. Jeżeli nie jesteście przygotowani na spędzenie wielu godzin i weekendów w szkole, pracę wieczorami i niejednokrotnie w nocy – odpuście sobie - to nie te studia i nie ta uczelnia. Naprawdę ciężko jest pogodzić wyzwania biznesowe związane z pracą, z trudami studiowania, przygotowaniami do zajęć i egzaminów. Ale finalnie naprawdę warto. Moment po obronie projektu końcowego, wspólne imprezowanie po zajęciach, czy w trakcie wyjazdu do Indii na pewno długo pozostaną w mojej pamięci (mam nadzieję, że zdobyta wiedza też :) ).

 

dr Remigiusz Lewandowski, dyrektor strategii i marketingu, PWPW SA, Absolwent XXII edycji

We współczesnym biznesie od menedżerów wymaga się dwóch zasadniczych atrybutów: już zdobytych kompetencji oraz potencjału rozwojowego. Dynamicznie zmieniające się otoczenie sprawia, że z jednej strony musimy bazować na dotychczasowej wiedzy i doświadczeniach, z drugiej zaś – szybko adaptować się do nowych warunków i stawiać czoło kolejnym wyzwaniom.

Executive MBA@UW jest programem, który w mojej opinii doskonale wpisuje się w te oczekiwania. Jest on skonstruowany w taki sposób, że pozwala osiągnąć kilka zasadniczych korzyści. Po pierwsze to duża dawka aktualnej wiedzy menedżerskiej obejmującej praktycznie całe spektrum działania przedsiębiorstwa. W oceanie zetabajtów informacji, nawet dla bieżąco śledzących rozwój nauk o zarządzaniu menedżerów wyselekcjonowanie najciekawszych i intelektualnie prowokacyjnych tekstów jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe.

Po drugie, to weryfikacja naszych możliwości poradzenia sobie ze znaczącym wzrostem nowych obowiązków i wymagań – ciągłe projekty, case’y, artykuły naukowe mocno nadwerężają budżet czasowy, a często i fizyczne możliwości. To trochę jakby bezpośrednio po biegu przełajowym wskoczyć na bieżnię i rozpocząć bieg przez płotki na 400 m. Tyle że biegi przełajowe mamy każdego dnia w pracy, a biegi płotkarskie odbywają się w czasie sesji EMBA@UW.

Po trzecie wreszcie, program mocno wpisuje się w globalny charakter współczesnej gospodarki. Wykładowcy pochodzą z różnych ośrodków akademickich na całym świecie. Mój rok  złożony był ze studentów z Polski i Włoch, w tym z wielu osób z doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w różnych państwach. W czasie studiów odbyliśmy dwa wyjazdy zagraniczne, do Indii oraz USA, gdzie mieliśmy okazję zapoznać się z realnymi praktykami biznesowymi stosowanymi przez lokalne i międzynarodowe korporacje oraz wymienić poglądy z osobami zarządzającymi tymi podmiotami. To wszystko sprawiło, że praktycznie na każdych zajęciach omawiane kwestie rozpatrywane były w kontekście międzynarodowym.

Wreszcie niezwykle cennym rezultatem studiów była możliwość współpracy i wymiany poglądów z osobami reprezentującymi różne branże i różne funkcje w przedsiębiorstwach. To niezwykle ułatwia wyjście z boksu ograniczonego ścianami naszej branży, naszego stanowiska czy doświadczenia.  Choć brzmi to jak klisza, to relacje, które stworzyliśmy na naszym roku, są dla mnie szczególnie ważne.

Podsumowując mogę powiedzieć, że nade wszystko cały program, mimo szeregu obciążeń, jakie generował, był niezwykłym doświadczeniem i źródłem prawdziwej intelektualnej (i nie tylko) przyjemności.
 

Weronika Dejneka

Weronika Dejneka, Dyrektor Biura Produktów Inwestycyjnych, PZU, Absolwentka XXI Edycji

W mojej ocenie największa siła i wartość Studiów Executive MBA to ludzie. Możliwość zbudowania relacji biznesowych, akademickich i prywatnych. 

Dydaktyczną wartość kreuje kadra wykładowców reprezentujących Uniwersytet Warszawski, ale także profesorowie reprezentujący prestiżowe uczenie z Europy i USA. Międzynarodowy skład wykładowców daje możliwość poznania  innych rynków oraz podejść do biznesu uwarunkowanych różnicami ekonomicznymi i kulturowymi. Również metodologia nauczania stosowana przez profesorów polskich i amerykańskich jest zupełnie odmienna i warta poznania. Z zawodowego punktu widzenia szczególnie ciekawe były dla mnie zajęcia z marketingu prowadzone przez wykładowców z USA - podejście do Klienta i konkurencji oraz sposób pozycjonowania sprzedaży w oparciu o rozwiązania a nie produkty.

Studia Executive MBA to przede wszystkim możliwość nawiązania relacji z inteligentnymi profesjonalistami otwartych na nowe idee i doświadczenia. Najcenniejszym doświadczenie w ramach Programu była możliwość poznania i skonfrontowania swoich doświadczeń z wiedzą i doświadczeniami innych osób, na różnych ścieżkach i szczeblach kariery zawodowej, z różnych branż. Wymiana doświadczeń z ludźmi pracującymi w różnych sektorach gospodarki stanowi inspirację do dalszych działań. Wartością samą w sobie jest networking, czyli budowania sieci kontaktów za pomocą ciągłych relacji, których celem jest udzielnie sobie wsparcia i pomocy. Zarówno Program jaki i Stowarzyszenie jego absolwentów w pełni to umożliwiają.

Studia Executive MBA to możliwość spotkania świata nauki i biznesu, mające na celu budowę aktywnej platformy współpracy, wymiany doświadczeń, poszerzenia wiedzy i horyzontów zarządzania.

 

Marek Wójcik, dyrektor fabryki w ABB. Absolwent XXI edycji

Studia Executive MBA – networking, świat nowych możliwości oraz szersze horyzonty.

Studia Executive MBA, to twarda szkoła balansowania trzech kluczowych obszarów życia każdego z nas, tj. studiów, pracy i przede wszystkim życia rodzinnego.

To także czas poznawania ciekawych ludzi, odkrywania nowych obszarów, konfrontowania własnych doświadczeń z doświadczeniami innych uczestników, a także umiejętność współpracy z wyjątkowo zdolnymi i profesjonalnymi ludźmi – zarówno uczestnikami programu jak i wykładowcami.

Uczestnicy programu to przede wszystkim osoby z wieloletnim doświadczeniem biznesowym. Silne jednostki alfa, przywódcy zdolni pociągnąć za sobą całe firmy, dzielące się z innymi uczestnikami programu tym, co najcenniejsze – swoim doświadczeniem.
Atutem jest także dobrze dobrana kadra dydaktyczna, umiejętnie zbalansowany program i ciekawe wyzwania stawiane bardzo wymagającej grupie uczestników, które to pozwoliły na wydobycie z nas tego, co najlepsze, w sposób dynamiczny i ciekawy, gdzie doświadczony profesor staje się coach’em, moderatorem, kolegą – w iście amerykańskim stylu. Warto!

Owocem studiów jest nie tylko dyplom ukończenia prestiżowej uczelni i zdobyta wiedza, ale przede wszystkim zbudowana profesjonalna sieć kontaktów i relacji między uczestnikami programu, które to trwają długo po jego zakończeniu. Zarówno w sferze biznesowej jak i prywatnej.
Warto tą sieć kontaktów rozciągnąć szerzej poza swoją nitkę, przystępując do Stowarzyszenia Absolwentów Executive MBA działającego przy uczelni.  Wtedy też odkryjemy, że staliśmy się członkiem elitarnej społeczności absolwentów Executive MBA, która jest obecna we wszystkich obszarach gospodarki.

Zatem, czy warto? -  Zdecydowanie TAK!
 

Michał Styś, Dyrektor Zarządzający, OPG Orange Property Group, Absolwent XXI edycji

Z wykształcenia jestem architektem. Studia Executive MBA - Program, w dużej mierze był dla mnie okazją do zdobycia nowej wiedzy w zakresie optymalizacji organizacji i technik ilościowych w podejmowaniu decyzji, teoretycznej wiedzy z zakresu mikro i makroekonomii. Ugruntował natomiast podstawy w zakresie rachunkowości zarządczej i szeroko rozumianych finansów. Mimo wszystko dodał nową wartość do  umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi, marketingu i sprzedaży, negocjacji oraz budowania relacji z klientami.

Bardzo ciekawym doświadczeniem i wyzwaniem jednocześnie były dość liczne zadania i projekty w grupach. Pozwoliło to na wymianę zarówno doświadczeń, technik zarządzania sobą jak i zadaniami, jak i przede wszystkim sprawdzenie samego siebie.

Oprócz bardzo ciekawego doświadczenia z biznesową grą symulacyjną, która pozwoliła zrozumieć wiele aspektów działania rynku, w czasie rzeczywistym obserwować podjęte zespołowe decyzje biznesowe, jednym z ciekawszych elementów Programu był Projekt Konsultingowy. Projekt wymaga bardzo dużego zaangażowania, determinacji, samokontroli i zdolności do współpracy, ale zawsze jest oparty w rzeczywistości organizacyjnej lub biznesowej.

Jak wspomniałem ważnym elementem jest grupa. Nie tylko na poziomie zespołów projektowych, ale przede wszystkim grupa ludzi, z którymi pozostaje się  w kontakcie po zakończeniu studiów.

Jestem współwłaścicielem OPG Orange Property Group działającym w sektorze zarządzania projektami deweloperskimi, zarządzana nieruchomościami i aktywami oraz inwestowania w obszarze nieruchomości. Mam doświadczenie międzynarodowe w mniejszych i średnich organizacjach. OPG Orange Property Group dotychczas działa w Łodzi. Jednak ugruntowanie i rozwój wiedzy menadżerskiej na Programie daje podstawy teoretyczne i często praktyczne do możliwości rozwoju nowych produktów i lepszego się dopasowania do potrzeb i wymagań klientów, a może i zdobycia nowych rynków!
 

Sylwester Gabriel Wybranowski,
Menedżer ds. Sprzedaży Apartamentów, Dom Development S.A.,
Absolwent XXI edycji

Executive MBA to biznes plus emocje opakowany w akademickie schematy.
Kiedy po zakończonej prezentacji finałowego projektu można nareszcie odetchnąć z ulgą, niemal natychmiast przychodzi czas na refleksję i zastanowienie nad pytaniem „A jak wyglądało moje życie wcześniej”?. Trzy semestry pełne wyrzeczeń, nieprzespanych nocy, porannego wstawania, masy przeanalizowanych dokumentów, setki przeczytanych stron tekstu, wiele spotkań z nieznanymi dotąd ludźmi  i godziny dyskusji.
Program Executive MBA to poszukiwanie równowagi. Każdy z uczestników programu przychodzi z bagażem doświadczeń, w różnych dziadzinach i z różnych segmentów rynku. Moje doświadczenia zawodowe od wielu lat związane są z rynkiem deweloperskim przede wszystkim w dziedzinie sprzedaży. Dla mnie osobiście Program Executive MBA był kolejnym zaplanowanych krokiem w poszukiwaniu zdolności do utrzymywania pełnej świadomości i równowagi. W obecnej rzeczywistości w której dostęp do informacji jest coraz szybszy i łatwiejszy równowaga i świadomość pozwalają na podejmowanie najbardziej trafnych decyzji.
Program Executive MBA to poszukiwanie równowagi na płaszczyźnie emocji w biznesie. Tak wiele przykładów konfliktów i sposobów ich rozwiązania nie leży tylko i wyłącznie po stronie liczb czyli po stronie finansów, lecz również po stronie prawidłowego odczytywania ludzkich emocji i prawidłowych, świadomych reakcji.
Program Executive MBA to wyzwanie do poszukiwania równowagi w relacjach z innymi osobami. Niemal z dnia na dzień, stajesz się członkiem grupy w której znajdują się osoby w różnym wieku, z różnym doświadczeniem zawodowym, kulturowym, emocjonalnym jak również rodzinnym. Jedyną możliwością jest zaoferowanie całej grupie Twojego wsparcia, ponieważ w zamian otrzymasz wsparcie wszystkich pozostałych osób. Na koniec okaże się, że wiele z tych osób to Twoi przyjaciele lub biznesowi partnerzy.
Kiedy zatem odetchniemy z ulgą po prezentacji finałowego projektu, dotrze do nas fakt, że oto właśnie staliśmy się częścią elitarnej społeczności, jaką stanowią Absolwenci Executive MBA.
 


Mariusz Chochołek, Dyrektor Dostarczania Rozwiązań dla Biznesu, Orange Polska S.A., Absolwent XXI edycji

Dzisiejsze wyzwania rynkowe związane z bezprecedensowym tempem ewolucji modeli biznesowych, wzajemnym oddziaływaniem na siebie dotychczas odseparowanych branży oraz rosnąca rola technologii w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw wymagają od menedżerów nowego, zdecydowanie bardziej transwersalnego podejścia do podnoszenia swoich kwalifikacji i poszerzania wiedzy. Jestem przekonany, ze program Executive MBA stanowi unikalną ofertę dla osób poszukujących szerszego spojrzenia na realne problemy biznesowe oraz właściwego balansu pomiędzy dostępem do najnowszych zdobyczy teorii zarządzania a praktycznym podejściem do realizacji celów biznesowych.

Elementem zasługującym na szczególne uznanie jest spójna i przemyślana zawartość merytoryczna programu połączona z intensywną współpracą w grupach złożonych z doświadczonych menedżerów chcących dzielić się swoim doświadczeniem.
Nie bez znaczenia dla jakości wykładów i dyskusji jest tez starannie wyselekcjonowana kadra dydaktyczna złożona z profesorów reprezentujących najbardziej prestiżowe uczelnie biznesowe w Europie i na świecie. Dzięki nim oraz studentom z rożnych krajów program zyskuje prawdziwie międzynarodowy charakter.

Dla mnie osobiście kluczowe znaczenie ma możliwość w zasadzie natychmiastowego wykorzystania przyswojonej w trakcie studiowania wiedzy w codziennej praktyce biznesowej. Dzięki temu trzy inspirujące semestry stanowią doskonałą inwestycję oraz nieoceniony wkład w świadome kształtowanie własnej kariery zawodowej.

Tomasz Németh, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., Absolwent XXI edycji

Trzy najważniejsze walory studiów to przede wszystkim:
1. Współpraca: większość prac odbywa się w małych grupach, więc członkowie tych małych grup muszą się nauczyć  wzajemnej współpracy, delegowania zadań, wypracowania wspólnego stanowiska. Biorąc pod uwagę fakt , że prawie bez wyjątku studenci są menedżerami wysokiego szczebla,  jest już to cenne doświadczenie samo w sobie.
2. Perspektywa: mimo tego,  że większość przedmiotów jest znana, szczególnie dla osób po ekonomii lub zarządzaniu, przedmioty te są przedstawiane nieco z innej perspektywy co poszerza horyzont widzenia.  Ważnym elementem jest to, że wykłady i ćwiczenia skupiają się na praktycznym zastosowaniu danego przedmiotu i nie rozbijają się o naukowe teorie.
3. Społeczność: Różne branże, różni ludzie ale jednocześnie wiele cennych kontaktów. Praktyki stosowane na pozór kompletnie z innej branży, mogą być wdrożone we własnej firmie i odwrotnie. 
 

Janusz Buława – Sekretarz Generalny, Członek Zarządu, CFO, Eiffage Polska Budownictwo S.A., Absolwent XX Edycji

Kilkanaście lat doświadczenia zawodowego w różnych krajach i na różnych stanowiskach w międzynarodowej korporacji skłoniło mnie do zastanawiania się, czy aby na pewno moja wiedza i umiejętności są adekwatne do coraz trudniejszych wyzwań stawianych przez otoczenie ekonomiczno-biznesowe. Zdecydowałem się więc na wzięcie udziału w programie Executive MBA, wiążąc z tym nadzieje na bezpośredni kontakt z praktykami biznesu, ekspertami w różnych dziedzinach oraz menadżerami mierzącymi się na co dzień z podobnymi wyzwaniami, z jakimi ja musiałem się mierzyć – liczyłem głęboko na to, że będą to dla mnie doświadczenia pełne inspiracji, pozwalające na weryfikację swojego punktu widzenia oraz czerpanie z doświadczeń wielu ludzi.

Program WIEMBA spełnił wszystkie moje oczekiwania – zajęcia z doświadczonymi poprzez kontakty z biznesem wykładowcami oraz praca w grupach nad rozwiązaniem problemów z różnych obszarów funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa okazały się doskonałą okazją do poszerzenia własnych horyzontów, upewnienia się co do podejmowanych wyborów czy też uświadomienia sobie własnych błędów. Wyjątkowo utkwiły mi w pamięci zajęcia z negocjacji, marketingu oraz podstaw teorii behawioralnej. Bardzo pozytywnym zaskoczeniem było to, iż we wszystkich modułach programu zetknąłem się z problemami znanymi mi z wcześniejszej praktyki zawodowej, dzięki czemu cały program stanowił doskonałe uzupełnienie i wzbogacenie życia zawodowego.

Dodatkowo, plan zajęć w programie WIEMBA jest ułożony tak, żeby pozostawić czas na życie rodzinne w niedziele, co przynajmniej w moim przypadku miało ogromne znaczenie. 

Jarosław Pękala – Dyrektor Handlowy, Skanem, Absolwent XX Edycji

Z perspektywy czasu uważam decyzję o podjęciu studiów MBA absolutnie właściwym krokiem. Miałem świadomość, że moje doświadczenie zbudowane na bazie studiów prawniczo-humanistycznych w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości biznesowej  wymagało rozszerzenia, usystematyzowania i co najważniejsze skonfrontowania z doświadczeniami innych osób.

Atutem programu WIEMBA jest dobór kadry profesorskiej. Zajęcia prowadzone przez doświadczonych praktyków dają nie tylko kwintesencję wiedzy ale również olbrzymi zbiór materiałów uzupełniających, do których często wracam w aktualnych projektach. Każde spotkania poprzez interaktywną formę, warsztaty, pracę w grupach i case study było spojrzeniem na temat z wielu stron, konfrontującym opinię wielu z nas, studentów oraz profesorów.  Oprócz renomy wykładowców ważniejsza dla mnie była możliwość zgłębienia interesujących mnie tematów – dyskusje, otwarte dzielenie się pomysłami i wątpliwościami, wskazanie materiałów i źródeł, dostęp do których uważam obecnie za bezcenny.

Co pozostało oprócz wiedzy i umiejętności to kontakty ze wspaniałymi ludźmi. Jeden z profesorów w czasie zajęć stwierdził, że w tak wszechstronnym i inteligentnym gronie już chyba nigdy się nie znajdziemy. Przede wszystkim jednak dzielimy wspólne pasje, które nas zbliżają: rodzina, przyjaciele oraz wyzwania. Dlatego tak ważne jest, że pozostajemy ze sobą w kontakcie wielokrotnie radząc się nie tylko w zawodowych kwestiach.

Barbara Sikora - Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu spółek Grupy Centrum Development and Investments oraz Immobel Poland, Absolwentka XIX Edycji

Zdecydowałam się na studia Executive MBA na University of Illinois z kilku powodów, najważniejszym była chęć skonfrontowania zdobytego doświadczenia zawodowego z najnowszymi zdobyczami świata nauki, czyli uporządkowanie praktyki w ramy teorii. W tę moją potrzebę fantastycznie wpisały się takie przedmioty jak negocjacje w biznesie, zarządzanie strategiczne, uwarunkowania prawne podejmowania decyzji menedżerskich, marketing, czy zarządzanie międzynarodowe. Moja wysoka ocena tych przedmiotów wynika również z tego, że zajęcia te prowadzone były przez wyjątkowych profesorów, uznane autorytety w swoich dziedzinach oraz praktyków.

Nie ukrywam, że ukończenie programu to duże wyzwanie organizacyjne, zwłaszcza przy bardzo absorbującej pracy zawodowej. Studia MBA dają tym więcej, im więcej się samemu chce z nich wziąć i im więcej czasu przeznaczy się na pracę z udostępnionymi materiałami (najlepszych uczelni świata), tak by w czasie zajęć, analizując kolejne studia przypadku, teorię skonfrontować z rzeczywistością biznesową. Kwintesencją takiego procesu nauczania była dla mnie gra strategiczna Capsim, dzięki której mogliśmy się poczuć jak zespół zarządzający dużym przedsiębiorstwem, a czas spędzony na analizach rynku i konkurencji, zastosowanie właśnie zdobytej wiedzy teoretycznej oraz zróżnicowane doświadczenie zawodowe zespołu przełożyły się na wyniki tego przedsiębiorstwa. Drugim mocnym punktem podsumowującym przekazaną wiedzę teoretyczną było opracowanie projektu doradczego, dzięki któremu nie tylko pracowaliśmy nad rozwiązaniem konkretnego problemu firmy rzeczywiście działającej na rynku, współpracując z jej zarządem i kluczowym personelem, ale musieliśmy sięgnąć do takich narzędzi i metod, by przygotowane rozwiązanie spełniło oczekiwania sponsora projektu. Z wielką satysfakcją mogę powiedzieć, że projekt został bardzo dobrze przyjęty i to jest najlepsze świadectwo wartości ukończonych studiów.

Oczywiście studia MBA mają tym większą wartość, im lepszych przyciągają studentów, bo tym więcej możemy się nauczyć od siebie nawzajem. Muszę przyznać, że dzięki programowi poznałam wielu profesjonalistów i wyjątkowych ludzi, a nowe kontakty zarówno zawodowe, jak i prywatne, to kapitał który pozostanie na lata.

Marek Wiśniewski – Dyrektor Zarządzający, członek zarządu Polchar sp. z o.o., Absolwent XIX Edycji

Motywacja, zapał, zaangażowanie, ciężka praca, inspiracja, sukces, radość i satysfakcja, to chyba najważniejsze uczucia, jakie towarzyszyły moim studiom Executive MBA. Jakie elementy wyróżniają ten program i co stanowi, w moim przeświadczeniu, o jego, by użyć przyswojonego terminu, przewadze konkurencyjnej w stosunku do pozostałych?

Zdobywanie, pogłębianie i systematyzowanie wiedzy teoretycznej to, rzecz jasna, jeden z zasadniczych elementów tych studiów. Ale to zaledwie ich niewielka część. Eksplorowanie tej wiedzy i nastawienie na praktyczne wykorzystanie jest zdecydowanie sprawą nadrzędną.Wymiar executive jest rzeczywistą, a nie deklarowanąich wartością.
Wybitni profesorowie polskich i amerykańskich uczelni, o niepodważalnych autorytetach, są jednocześnie wykładowcami, mentorami, bezkompromisowymi gdy chodzi o egzekwowanie wiedzy i umiejętności, ale także partnerami i wręcz przyjaciółmi w trakcie i poza zajęciami.

Starannie dobrany i wyselekcjonowany pod kątem przydatności program studiów, obejmujący wszystkie ważne aspekty zarządzania, zajęcia prowadzone w całości w języku angielskim, szeroki wachlarz metod dydaktycznych, od wykładów, ćwiczeń, dyskusji, poprzez studia przypadków, gry strategiczne i symulacje, prace indywidualne i zespołowe, pasjonujący wyjazd studialny do USA, aż do profesjonalnych projektów doradczych.

Te studia od samego początku integrują grupę, stwarzają możliwość wymiany poglądów i doświadczeń pomiędzy praktykami biznesu, a także dyskusji i kształtowania projektów na przyszłość. To nie tylko studia w najlepszym tego słowa znaczeniu, nie tylko pogłębianie wiedzy teoretycznej i praktycznych aspektów zarządzania, nie tylko możliwość nauki i pracy w grupie menedżerów o bogatym doświadczeniu zawodowym. To także niezrównany, ciągły proces coachingu, gdzie trenerami są wybitni profesorowie – o olbrzymiej wiedzy i doświadczeniu, i niezwykłym ukierunkowaniu na pomoc, wsparcie, inspirację i motywację do rozwiązywania skomplikowanych zagadnień biznesowych, przed jakimi stajemy dziś w świecie nieprawdopodobnych wyzwań i dynamicznych transformacji jakie czekają nas w przyszłości.

Studia Executive MBA to studia skuteczne, pobudzające inicjatywę, kreatywność i odwagę działania, a wymierne korzyści zawodowe i sukces dały się odczuć w moim przypadku nie tylko po zakończeniu, ale już w ich trakcie. Zastanawiasz się czy je podjąć? Nie wahaj się, daj się porwać wyzwaniom, przyłącz się do przygody!

Dominik Zawadzki - Dyrektor Marketingu, Sanitec Koło, Absolwent XVIII Edycji

Executive MBA to całkowicie odmienne doświadczenie od studiów tradycyjnych.

Przede wszystkim pracuje się w znacznie mniejszej grupie i do tego grupie doświadczonych menedżerów. Materiał jest mocno skondensowany do kluczowych zagadnień, szczególnie przydatnych w codziennej pracy osób na kierowniczych stanowiskach. Dzięki temu w niewiele ponad rok student MBA otrzymuje „w pigułce” pakiet informacji o tym jak funkcjonuje firma oraz otoczenie zewnętrzne, w którym się znajduje. I to wszystko podane przez bardzo dobrych profesorów polskich i amerykańskich przy wsparciu znakomitych książek, wielu case studies i ćwiczeń. Bardzo cennym doświadczeniem jest praca przy końcowym projekcie doradczym. Oprócz niewątpliwego waloru merytorycznego jaki można z tej pracy wynieść, chyba jeszcze istotniejsza jest możliwość porównania własnych poglądów i stylu pracy z osobami pochodzącymi z bardzo różnych branż i obszarów funkcjonowania firmy. Myślę, że w przyszłości wspominając studia MBA będę szczególnie mocno pamiętał podkrążone i przemęczone oczy kolegów z grupy w końcówce drugiego semestru. W tym całym natłoku pracy i ilości wiedzy do przyswojenia, mieliśmy jednak bardzo dużo „funu” a dobry humor nigdy nas nie opuszczał.

Jarosław Starczewski – Dyrektor Pionu Klientów – Operatorów TP, Absolwent XVIII Edycji

Rynek telekomunikacyjny, w którym pracuję, charakteryzuje się dużą dynamiką zmian, a szybki rozwój technologii wymaga od kadry managerskiej coraz wyższych umiejętności nie tylko tych informatycznych, ale przede wszystkim biznesowych.
W pracy na co dzień spotykam się z zadaniami wymagającymi dużej inicjatywy, kreatywności i szybkiego myślenia pod presją czasu. Aby osiągnąć sukces muszę szybko przeanalizować sytuację i zaproponować rozwiązanie, a w tym pomaga m.in. usystematyzowanie wiedzy i dużo praktyki, które zapewniają studia MBA.
Business English, w którym były prowadzone zajęcia okazał się pomocny podczas codziennej współpracy z osobami z zagranicy.

Studia poszerzają również rozumienie biznesu i spojrzenie na zarządzanie. Współpraca mojego obszaru zarówno z klientem zewnętrznym jak i z działami wewnątrz firmy przekłada się na wymierne korzyści i wyniki finansowe TP.
MBA to kontakty z ludźmi pracującymi w najlepszych firmach w kraju, a to daje możliwość nowego spojrzenia na niektóre aktywności biznesowe, dzięki połączeniu wiedzy przekazywanej przez wykładowców z doświadczeniem uczestników.

Janusz Górski - CEO, Schenker, Absolwent XVII Edycji

To były prawie  dwa lata intelektualnie rozciągającej przygody. Odkrywanie i pokonywanie własnych słabości. Intensywne zajęcia i dużo pracy w grupach i w domu  poprawiło moją umiejętność organizacji i zarządzania czasem.  Zajęcia z bardzo dobrymi wykładowcami polskimi i amerykańskimi  pobudzały do kreatywności i poszukiwania inspirujacych rozwiązań we własnej firmie.  Dużą wartością była dla mnie współpraca i rozmowy z koleżankami i kolegami z naszej grupy. To dyrektorzy i szefowie z różnych branż i firm o wysokim potencjale intelektualnym i wiedzy zawodowej czynili te zajęcia jeszcze bardziej ciekawymi i wartościowymi. Dużo pracy grupowej rozwijało umiejętności adaptacyjne i zarządzania projektami. Nauka ze znakomitych interaktywnych podręczników amerykańskich była bardzo pomocna w szybkim zrozumieniu problemów i zastosowaniu określonych narzedzi w praktyce.  Omawiane studia przypadków pozwalały nam się wcielać w decydentów w wielu światowych firmach i różnorodnych branżach. Analizy rynków o wyższej konkurencyjności niż  nasza  gospodarka oraz efekty stosowania różnych strategii wyrabiała umiejętność wychwytywania kluczowych ryzyk, wczesnych sygnałów i lepsze przygotowanie sie do nadchodzących zmian. 

Za szczególnie przydatną uważam wiedzę z nowoczesnego marketingu, nauk behavioralnych i przywództwa (przydałoby się rozszerzenie liczby zajęć na te tematy kosztem pewnej wiedzy narzędziowej). Kilka koncepcji wprowadziłem do mojej firmy na bieżąco, w trakcie studiów.  Na wiele tematów znalazłem potwierdzenie swojego podejścia a część zweryfikowałem. Przyspieszyłem pewne zmiany strategiczne. Obecnie nieco łatwiej mogę mierzyć się  z przyszłością i coraz bardziej niepewnym otoczeniem gospodarczym, choć nadal nie ustaję w poszukiwaniu czynników pozwalających na zwiększenie wartości firmy.

Małgorzata Matusiewicz - Marketing Director, UPS, Absolwentka XVI Edycji

Ogromne wyzwanie szczególnie dla osób, którym wydaje się, że wszystko już znają. Program daje wiedzę z różnych obszarów zarządzania firmą - dzięki temu nigdy więcej nie zaskoczą Cię już dziwne nazwy używane przez dział finansów lub produkcji. Wykonując większość zadań współpracujesz z grupą doświadczonych managerów , którzy nic nie przyjmują na słowo. Masz unikalną szansę wiele się od nich nauczyć, ale równie dużo musisz sam dawać grupie. Czas poświęcony na studia daje Ci pewną perspektywę - odrywając się od rutyny codziennych zajęć mamy szansę jeszcze raz przemyśleć co i jak robimy. I nagle może okazać się, że  rzeczy perfekcyjne mogą być jeszcze lepsze. W ten sposób program wpływa na to co robisz długo po otrzymaniu dyplomu.

Jakub Kłoczewiak - Prezes Zarządu Orange Customer Service Sp. z o.o., Absolwent XVI Edycji

Jestem menedżerem już od wielu lat, więc studia MBA były dla mnie szansą na spojrzenie z perspektywy na mój dorobek zawodowy. Największe znaczenie miała dla mnie praca zespołowa i opinia ludzi, którzy są zawodowcami - daje to unikalna szansę na zdobycie nowego doświadczenia - po latach oceniania innych miałem okazję być ocenianym przez profesjonalistów.

Niewątpliwie najlepiej będę wspominał wizytę na uczelni Illinois w Urbana Champaign - oprócz miłego akcentu na zakończenie studiów, miałem możliwość porównania uczelni wyższej w Polsce i  USA, podejścia i koncepcji nauczania, sposobu prowadzenia zajęć przez amerykańskich profesorów, ich wiedzy i zaangażowania w jej przekazywanie.

Czas i trud włożony we wspólną pracę przyniósł efekty już w trakcie samych studiów - oprócz osobistej satysfakcji znacznie powiększyłem sieć moich profesjonalnych kontaktów biznesowych. Mogę śmiało powiedzieć, iż po wielu przebytych przeze mnie kursach i szkoleniach, uczestnictwo w programie MBA jest jedną z najlepszych inwestycji życiowych.

Włodzimierz Sobczyk - SAP Project Director, Kompania Piwowarska S.A., Absolwent XI Edycji

Jako twardo stąpający po ziemi informatyk z wykształcenia, zawsze myślałem, że marketing jest dziedziną dla osób marzących o wydawaniu pieniędzy. Prof. Sudharshan, w bardzo przekonywujący sposób, przekonał mnie, że marketing to również sztuka analitycznego i logicznego myślenia. Z jednej strony stanowiło to na pewno wyzwanie, ale równocześnie było bardzo sympatycznym i stymulującym doświadczeniem. Właśnie takim, jakie powinno być na studiach Executive MBA.

Agata Raniecka - CEO, Dixi-Car, Absolwentka VIII Edycji

Studia Executive MBA zabrały mi dwa lata z mego życia, ale dały w zamian bardzo wiele: wiedzę (tak istotną dla każdego menedżera!) oraz wieloletnie przyjaźnie. Był to czas studiowania również po nocach, spotkania wspaniałych ludzi oraz poznania samej siebie. I teraz, gdy już minęło kilka lat od ukończenia studiów, mogę w pełni docenić ich wartość, bo wykorzystuję zdobytą wiedzę w codziennej pracy. Wiedza ta pomaga w poradzeniu sobie z problemami i pozwala w pełni pokazać moją wartość. Jestem głęboko przekonana, że studia te były warte mojego czasu i pieniędzy. Mogę powiedzieć, że każdy powinien skorzystać z tej szansy. Trzeba tylko spróbować!

Paweł Wujec, Internet Programming Director, Agora S.A., Absolwent X Edycji

Zajęcia z Profesorem Obłojem były wspaniałym przeżyciem. Podbudowane rozległą wiedzą teoretyczną Profesora, najwyższej jakości studiami przypadków i wspaniałą atmosferą zajęć były intelektualnym wyzwaniem. Równocześnie zajęcia są bardzo praktyczne, a dzięki dobremu poczuciu humoru również wesołe.

Jarosław Urban, CEO i Dyrektor Zarządzający Metsä Tissue, Absolwent X Edycji

Jako inżynier z wykształcenia, mając za sobą duży zasób doświadczeń w zarządzaniu i ukończone liczne szkolenia krajowe i zagraniczne zdecydowałem się na program MBA w Międzynarodowym Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w 2000 roku, stając się najstarszym studentem w grupie. Jednym z motywów mojej decyzji była chęć spięcia w całość mojej dotychczasowej wiedzy z zarządzania i jej uzupełnienie. Czynnikami, które zdecydowały o wyborze programu był współudział uczelni amerykańskiej University of Illinois, prestiż Uniwersytetu Warszawskiego i osobista reputacja Profesora Krzysztofa Obłoja, jako wybitnego naukowca i praktyka zarządzania. Przyznaję, że się nie zawiodłem, choć nie było to zajęcie pozbawione stresów. Przebrnąłem pomyślnie przez program, wiele nowego się nauczyłem, poznałem nowych ludzi. Przyznaję, że z pozycji starszego kolegi z przyjemnością obserwowałem jak z grupy indywidualistów: inżynierów, lekarzy, psychologów, lingwistów itp. stawaliśmy się grupą ludzi coraz lepiej się rozumiejących i połączonych wspólnym celem. Zmieniał się nasz język i tematy rozmów dotykające nieznanych nam wcześniej obszarów. Pierwotny krytycyzm w stosunku do wykładowców zmieniał się w uznanie dla ich wiedzy i umiejętności chociaż nie wszystkich. Jak w życiu. Z wykładów prof. Larry`ego DeBrock z mikroekonomii posiadam najlepsze notatki, jakie kiedykolwiek sporządziłem. Jego odręcznie rysowane, kolorowe wykresy i przejrzystość wykładu to wzór tego jak należy się komunikować z otoczeniem. Wykłady prof. Krzysztofa Obłoja ze strategii to pokaz umiejętności jak z niepełnych informacji lub ich nadmiaru wyciągnąć właściwe wnioski i nie pozwolić sobie zrobić wody z mózgu. Dr Włodzimierz Piotrowski zrobił ze swoich wykładów z zarządzania prawdziwy show. Te i wiele innych przeżyć sprawia, że nie żałuję czasu, który poświęciłem na te studia i jestem dumny, że jestem ich absolwentem. Przy okazji udowodniłem w konkurencji wewnątrzrodzinnej, z synami - studentami SGH, że tatuś coś jeszcze potrafi.

Szymon Gutkowski, Dyrektor Zarządzający DDB Warszawa, Absolwent X Edycji

Pracuję w branży doradztwa marketingowego. Byłem miło zaskoczony tym, że również na zajęciach z marketingu uporządkowałem swoją wiedzę i nauczyłem się wiele nowego!


 

Akredytacja AMBA

Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu. Instytucja Przyznaje międzynarodowe akredytacje dla uczelni prowadzących programy Master of Business Administration.

MCZ UW posiada akredytację AMBA od 2007 roku.

czytaj więcej...

Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski

ul. Nowy Świat 4
00-497 Warszawa
tel/fax: 22/ 625 31 26
tel/fax: 22/ 625 32 83
e-mail: mba@uw.edu.pl