Sesje wyjazdowe

Zajęcia integracyjne

Pierwsza sesja odbywa się we wrześniu i jej celem jest integracja grupy i przekształcenie jej w zespół zdolny do wspólnej pracy nad złożonymi zagadnieniami. Ponadto chcemy przybliżyć praktyczne aspekty studiowania na MBA. Koszt sesji zapoznawczej wliczony jest w czesne.

 

Sesja wyjazdowa do Indii '2016

Od dwóch lat studenci Programu uczestniczą w sesji “Doing Business in India”, która ma miejsce w Indiach.

Sesja została zorganizowana we współpracy z jedną z najlepszych w Indiach szkół biznesu - S.P. Jain Institute of Management and Research (SPJIMR). Uczelnia ta założona w 1981 jest niemal od początku istnienia zaliczana do grona dziesięciu najlepszych szkół biznesowych w Indiach, posiada również najbardziej prestiżową na świecie akredytację AMBA. Nawiązanie współpracy z uczelnią indyjską dało naszym studentom możliwość zapoznania się z możliwościami nawiązania kontaktów biznesowych w tym największym i jednym z najbardziej najdynamiczniej rozwijających się regionów świata.

Tegoroczna wizyta rozpoczęła się od dającego czas na aklimatyzację zwiedzania Mumbaju – jednej z największych i najróżnorodniejszych kulturowo metropolii na świecie liczącej według oficjalnych danych ponad 17 milionów mieszkańców. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć katolicki kościół Mount Mary, słynną pralnię Dhobi Ghat, Muzeum Ghandiego, Muzeum Księcia Walii, monumentalną historyczną Bramę Indii, Świątynię Jain, słynną Wieżę Ciszy, przepięknie położony bulwar Marine drive, zabytkową wieżę zegarową Rajabhai.

Część edukacyjna modułu „Doing Business in India” rozpoczęła się od wykładu prof. Prema Chandrami, absolwenta takich uczelni jak London Business School i Wharton, menadżera, który doświadczenie zawodowe budował piastując kierownicze stanowiska na kilku kontynentach - w Azji, Australii i Ameryce Północnej.

Kolejny z wykładowców SPJIMR prof. Pallavi Modi zapoznał studentów z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi ekonomii Indii, szczególną rolę poświęcając historycznym i kulturowym aspektom rozwoju Indii oraz perspektywom rozwoju tego, jak się już szacuje, najbardziej licznego kraju świata.

Bardziej szczegółową analizę charakterystycznych dla Indii cech promocji marketingowej przedstawiła prof. Renuka Kamath, wykładowca SPJIMR, ekspert w obszarze marketingu. Prof. Kamath skupiła się różnicach w pojmowaniu najważniejszych narzędzi dotarcia do klientów w Indiach, ich uwarunkowaniach kulturowych oraz przedstawiła listę mniej lub bardziej udanych kampanii promocyjnych, które na tamtejszym rynku przeprowadziły duże koncerny międzynarodowe krytycznie analizując najczęściej popełniane przez nie błędy.

Ważną częścią pobytu studentów w Indiach było zapoznanie się z doświadczeniami dyrektorów największych firm indyjskich, których nazwy są doskonale rozpoznawane na całym świecie. Spotkanie z Panią Nupur Roy Choudhury, dyrektorem Tata Global Beverages odpowiedzialną za strategię i planowanie połączone z wizytą w nowoczesnym centrum Tata Consulting Services pozwoliło uczestnikom spotkania zrozumieć i zobaczyć w praktyce istotę funkcjonowania systemu opartego na zasadzie outsourcingu.

Ważne dla przedsiębiorców europejskich chcących rozpocząć inwestowanie w Indiach tematy poruszyło dwóch kolejnych gości zaproszonych do podzielenia się doświadczeniami z naszymi studentami. Pierwszym z nich była dr Pragnya Ram, dyrektor Aditya Birla Group. Ta korporacja działająca w branży tworzyw sztucznych licząca ok. 136.000 pracowników jest jedną z największych w Azji – notowana w 2011 roku na 4. miejscu na świecie w rankingu 'Top Companies for Leaders' była równocześnie numerem 1 w rankingu dla Azji i Pacyfiku. Ze względu na obszar działalności ważną rolę w planowaniu rozwoju firmy zajmują zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością koncernu. Dr Ram przedstawiła doświadczenia zarządu koncernu, który stara się sprostać wymogom globalnego rynku coraz bardziej świadomych społecznie jednostek i organizacji.

W nawiązaniu do wypowiedzi dr Ram kolejny z gości - Nikhil Bhatia, Partner PwC w Indiach zapoznał studentów z prawnymi rozwiązaniami regulującymi działalność przedsiębiorstw działających na rynku indyjskim. Podkreślił rolę państwa w kreowaniu standardów odpowiedzialnego zarządzania firmą oraz podał pozytywne przykłady wynikające z coraz bardziej odpowiedzialnego zachowania samych przedsiębiorstw, w tym przykłady implementacji strategii zrównoważonego rozwoju największych firm indyjskich.

Ogromne wrażenie na uczestnikach pobytu Mumbaju zrobiła wizyta w Dharavi. Miejsce to znane miłośnikom kina z obsypanego Oskarami filmu „Slumdog Millionaire” do niedawna stanowiło ogromny problem społeczny. Jeszcze niedawno firmy z całego świata traktowały Indie jak swoiste składowisko odpadów eksportując tam „produkowane” w innych częściach świata odpady. Niedawno okazało się, że to, co wydawało się przekleństwem Indii, teraz może stać się ich bogactwem. Dzięki niezwykłej sile przedsiębiorczości mieszkańców Dharavi recycling odpadów stał się dla nich świetnym pomysłem na biznes.

Również kulturowe i historyczne aspekty zajęły dużo miejsca w wykładzie Ananda Halve, Dyrektora Zarządzającego w firmie Chlorophyl Advertising. Wykład ten ściśle korespondował z wcześniejszym wystąpieniem prof. Kamath. Zestawienie lokalnych rozwiązań z międzynarodowymi strategiami wielkich koncernów doprowadziło według Pana Halve do stworzenia swoistej równowagi dwóch sił – globalizacji i siły tradycji. Tylko umiejętne wykorzystanie tej siły daje korporacjom działającym na lokalnych rynkach skuteczne narzędzia do walki o konsumentów.

Nawiązaniem do filmowej sławy Dharavi była wizyta w Whistling Woods, Bollywood Film Institute. Bollywood ze swoją potęgą przemysłu filmowego przyćmił już amerykański Hollywood stając się przedmiotem wielu analiz ekonomicznych a także społecznych. Oprócz rozmów i spotkań z menadżerami studia odbyły się także krótkie warsztaty, nasi słuchacze mieli okazję sprawdzić się w rolach reżyserów i producentów filmowych.

Studenci byli bardzo zadowolenia z przebiegu wizyty różnorodności tematyki spotkań oraz poznania kultury Indii. Wielu z nich dostrzegło szanse na to, aby również ich firmy skutecznie zaistniały na tamtejszym rynku.

 

Obejrzyj galerię>

 

Sesja wyjazdowa do Illinois '2014

W październiku 2013 roku, studenci XXI edycji Programu EMBA uczestniczyli w sesji “Innowacyjne przywództwo w połączonym świecie”, która miała miejsce w Stanach Zjednoczony, na Campusie College of Business, University of Illinois w Chicago oraz Urbana – Champaign. Sesja obejmowała zajęcia prowadzone przez profesorów College of Business, jak również wizyty w renomowanych korporacjach amerykańskich zlokalizowanych w pobliżu Chicago.
Pierwsza część sesji wyjazdowej odbyła się w siedzibie College of Business w Chicago. Prof. Elisabeth Oltheten,ekspert w zakresie funkcjonowania rynków finansowych poprowadziła wykład na temat lekcji, jaką światowej gospodarce dał kryzys ekonomiczny, który zaczął się w Grecji. Prof. Oltheten skupiła się na sposobach rozpoznawania podobnych zagrożeń oraz analizie światowych wysiłków zmierzających do przywrócenia równowagi po perturbacjach na rynkach finansowych.
Studenci Programu złożyli również wizytę w siedzibie Giełdy Towarowej w Chicago (The Chicago Mercantile Exchange, CME), gdzie mieli okazję nie tylko zapoznać się z zasadami codziennej działalności Giełdy CME, ale również zobaczyć maklerów w akcji na jej parkiecie.
Uzupełnieniem wizyty był wykład Jona Mrowca, doradcy w Morgan Stanley, jednym z największych na świecie banków inwestycyjnych.
Niezwykle ciekawym był poprowadzony przez Richa Freya wykład dotyczący działalności PepsiCo. jednego z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych i produktów spożywczych. Rich Frey, który jest absolwentem University of Illinois przez wiele lat sprawował funkcję dyrektora sprzedaży a obecnie jest dyrektorem Programu EMBA na swoim macierzystym uniwersytecie. Połączenie ogromnego wiedzy praktycznej z teoretycznym podejściem do problemów zarządzania spotkało się wśród słuchaczy z ogromnym uznaniem.
Dwaj wykładowcy University of Illinois – prof. Eric Neuman i prof. Paul Lansing dostarczyli słuchaczom impulsów do przemyśleń dotyczących etycznych wartości wyznawanych przez dzisiejszych menadżerów. Ich wykłady poświęcone były swoistej równowadze pomiędzy prawem, etyką i elementami kulturowymi, które mają wpływ na podejmowanie przez menadżerów decyzji biznesowych.
Druga część sesji odbyła się w College of Business w Urbana-Champaign. Była to pierwsza wizyta studentów XXI edycji Programu emba@uw w Ich amerykańskiej Alma Mater i jednocześnie okazja do poznania Ich amerykańskich kolegów. Studenci mieli okazję zapoznać się z historię Uniwersytetu, zwiedzili Campus w Urbana – Champaign oraz spotkali się ze studentami programu MBA na University of Illinois. w tym międzynarodowym otoczeniu oraz nieformalnej atmosferze obie grupy studentów mogły podzielić się swoimi doświadczeniami w studiowaniu zarządzania na studiach MBA oraz Executive MBA, w Stanach Zjednoczonych i w Polsce.
Na zakończenie pobytu na University of Illinois słuchacze EMBA mieli okazję uczestniczyć również w wykładzie prof. Alexa Sleptsova poświęconemu zarządzaniu strategicznemu, w szczególności fuzjom i przejęciom.
Wartością dodaną sesji wyjazdowej były dwie wizyty w renomowanych korporacjach amerykańskich, zlokalizowanych w stanie Illinois – Caterpillar oraz Lawrence Foods. Caterpillar jest znanym, światowym liderem w produkcji maszyn oraz ciężkiego sprzętu. Studenci zostali zaproszeni do fabryki, aby zapoznać się z procesem produkcyjnym oraz zaobserwować standardy wysokiej jakości produkcji, z których słynie Caterpillar. Lawrence Foods, firma, która została założona jeszcze w XIX wieku, jest znanym w branży spożywczej dostawcą dla producentów żywności.
Na zakończenie sesji wyjazdowej studenci kibicowali na meczu futbolowym akademickiej drużyny University of Illinois.
Sesja dostarczyła studentom wyjątkowej okazji do wzbogacenia doświadczenia oraz spojrzenia z bliska na najlepsze przykłady praktycznego zastosowania doskonałych umiejętności zarządzania biznesem.

Akredytacja AMBA

Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu. Instytucja Przyznaje międzynarodowe akredytacje dla uczelni prowadzących programy Master of Business Administration.

MCZ UW posiada akredytację AMBA od 2007 roku.

czytaj więcej...

Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski

ul. Nowy Świat 4
00-497 Warszawa
tel/fax: 22/ 625 31 26
tel/fax: 22/ 625 32 83
e-mail: mba@uw.edu.pl