Marcin Mikołajczyk

PROFIL

Ponad 20 lat doświadczenia zawodowego w sektorach technologii, telekomunikacji, mediów i handlu elektronicznego, odpowiedzialny głównie za strategię, marketing i operacje.
Silne umiejętności zarządcze. Łączenie doświadczenia korporacyjnego ze sprawdzonym doświadczeniem jako przedsiębiorca, rosnące start-upy, rozwój biznesu i inwestowanie w VC.
Doświadczony doradca w kwestiach strategicznych, marketingu internetowego, rozwoju firmy, modelowania biznesowego, produktu, rozwój i handel elektroniczny do zarządów największych firm w Polsce
Od 2012 r. - Mentor w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, 2013 - Nagroda magazynu Brief „Jeden z 50 najbardziej kreatywni ludzie w biznesie ”
Od 2017 - promotor, wykładowca i mentor w programie EMBA w Uniwersytet Warszawski i główny mentor w Fundingbox Accelerator

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

Od lipca 2015 r. - prywatna praktyka doradcza


Kluczowe projekty:

  • Strategia e-commerce dla jednej z wiodących firm medialnych w Polsce
  • Ponowne uruchomienie handlu elektronicznego dla jednego z dużych graczy działających na rynku opieki zdrowotnej
  • Strategiczny i biznesowy model portalu samoobsługowego i e-commerce dla jednego z wiodących operatorów klinik w
  • Ponowna ocena istniejącej strategii i modelu działania jednej z usług e-commerce w Polsce, zwycięska strategia i rzetelny biznes plan na kolejne trzy lata
  • Model biznesowy i biznesplan dla międzynarodowej platformy treści online w celu podniesienia drugiej rundy inwestycyjnej
  • Strategia dla jednego z najlepszych sprzedawców detalicznych na rynku high-tech w Polsce
  • Analiza gotowości do omnichannel dla jednego z najlepszych sprzedawców detalicznych na rynku żywności i napojów w linii biznesowej SaaS dla jednego z dostawców rozwiązań obsługi klienta
  • Strategia wiodącego gracza na europejskim rynku automatyzacji procesów robotycznych (sektor księgowy)
  • Optymalizacja procesów biznesowych dla jednego z dostawców energii w Europie Środkowo-Wschodniej
  • Strategia dla jednej z wiodących kancelarii prawnych w Polsce

Sierpień 2013 - czerwiec 2015 - Houzee.pl - Home & Living Shopping Club (e-commerce) - Współzałożyciel i Członek Zarządu (usługa zakończona z powodu wycofania inwestora finansowego), odpowiedzialny za online marketing, rozwój produktu, strategia, planowanie biznesowe, kreatywny zespół, IT i planowanie procesów biznesowych

  • Budowanie firmy od podstaw do dobrze zorganizowanej i prowadzącej działalność e-commerce
  • Około 30 osób na pokładzie, kilka milionów obrotów rocznie
  • Budowanie kilku partnerstw z liderami rynku zasięgu i e-commerce

Grudzień 2010 - czerwiec 2012 - Gruper.pl - wiodący polski serwis zakupów grupowych (e-commerce) – Współzałożyciel i Członek Zarządu, odpowiedzialny za marketing online, planowanie biznesowe, strategię, partnerstwo, rozwój produktu, kreatywny zespół, obsługa klienta, IT

  • 150 tys. transakcji online miesięcznie
  • Ponad 1,5 miliona zarejestrowanych użytkowników
  • Przychody w pierwszym pełnym roku działalności ca. 60 mln zł
  • Zarządzanie budżetem marketingowym online w wysokości kilku milionów złotych rocznie
  • Współprowadzący zespół 300 osób

Czerwiec 2002 - listopad 2010 - Telekomunikacja Polska S.A / Orange Polska
Październik 2007 - listopad 2010 - Strategia korporacyjna Grupy TP i Dział Rozwoju Biznesu – Dyrektor
Październik 2005 - październik 2007 - Departament Strategii Grupy TP – Dyrektor
Październik 2004 - październik 2005 - Departament Strategii Grupy TP - Zastępca Dyrektora
Czerwiec 2002 - Październik 2004 - Departament Planowania Strategicznego Grupy TP - Ekspert ds. Planowania Strategicznego

Osiągnięcia

  • Opracowanie i aktualizacja strategii biznesowej Grupy TP / Orange PL i długoterminowego biznes planu, w tym działy stacjonarne, szerokopasmowe i mobilne, Wirtualna Polska, Orange.pl, Emitel, Contact Center, Paytel, IT i sieć)
  • Zarządzanie procesem planowania strategicznego Grupy TP (ponad 300 zaangażowanych osób)
  • Budowanie strategii korporacyjnej Grupy TP, w tym strategiczne podejście do partnerstw i sąsiednich przedsiębiorstw
  • Praca nad potencjalnymi partnerstwami i projektami M&A
  • Dostarczanie określonych projektów strategicznych członkom zarządu

1999 - 2002 - Aster City - kierownik działu badań i analiz marketingowych

Najważniejsze projekty i osiągnięcia

  • Zarządzanie wszystkimi badaniami rynku i marketingu oraz działaniami wywiadu rynkowego
  • Odgrywanie aktywnej roli, jako przedstawiciel marketingu, podczas projektu rebrandingu

1997 - 1999 - PTK Centertel (Idea / Orange PL) - Ekspert Geomarketingu w Dziale Marketingu

Najważniejsze projekty i osiągnięcia

  • Odpowiedzialny za intensywne planowanie marketingowe sieci DCS / GSM z wykorzystaniem zaawansowanych systemów GIS współpraca z partnerami zewnętrznymi i działem planowania sieci

1994 - 1997 - Polski Instytut Geologiczny - Ekspert GIS

EDUKACJA

2003 - 2004 Executive MBA - University of Illinois, program realizowany we współpracy z UW
1989 - 1995 Uniwersytet Warszawski