Podsumowanie webinaru "Siła relacji absolwentów"

24 czerwca odbyło się X już spotkanie Wirtualny Business Mixer. Tym razem tematem spotkania był networking w sieci. Wspaniały prelegent, ekspert w dziedzinie i kolega ze stowarzyszenia Paweł Dudek poprowadził spotkanie opowiadając o tajnikach skutecznego tworzenia sieci znajomości biznesowych wykorzystując portale społecznościowe oraz aplikacje do spotkań online.

Spotkanie otworzył prezes Stowarzyszenia Absolwentów EMBA@UW Sylwester Wybranowski witając wszystkich uczestników, dziękując Stefanowi Karmaza, dzieki któremu Stowarzyszenie zyskało nowoczene narzędzie do rejestracji uczestników na wydarzenia –www.vectio.pl, oraz przedstawiając prelegenta, Pawła Dudka. Po Sylwestrze Wybranowskim głos zabrał dr Tomasz Ludwicki dyrektor studiów Executive MBA@UW. Dr Ludwicki przywitał wszystkich uczestników i powiedział o dwóch ważnych zmianach jakie zachodząna Uniwersytecie Warszawskim, a które dotyczą bezpośrednio Wydziału Zarządzania i Międzynarodowego Centrum Zarządzania. Po pierwsze wybranie na rektora UW dotychczasowego dziekana Wydziału Zarządzania prof. Alojzego Z. Nowaka, wymusiło wybór nowego dziekana Wydziału Zarządzania. Po drugie zamknięcie obecnego budynku, w którym mieści się siedziba MCZ, oznacza przeniesienie biura i zajęć na ulicę Szturmową. Tam remontowane jest obecnie całe piętro, tak by najnowsza technologia pozwalała na dostarczanie zajęć stacjonarnych i online w możliwie wygodny i profesjonalny sposób.

Paweł Dudek rozpoczął swój webinar od opowiedzenia o początkach współpracy ze Stowarzyszeniem Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA. Jako ekspert od networkingu wiedział jak zorganizować spotkania i zaplanować kolejne działania tak, by jak najefektywniej kojarzyć absolwentów, utrzymywać z nimi kontakt i zainspirować ich do szukania wspólnych tematów między sobą. Dzięki temu Stowarzyszenie Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA stało się najprężniej działającym stowarzyszeniem tego typu w Polsce. Od samego początku Paweł podkreślał jak dużą wartość mają relacje między ludźmi. Wskazał też, że według badań wspólna edukacja ma największy wpływ na współpracę biznesową i jej pozytywne efekty. Współpracownicy, którzy kończyli tą samą szkołę mają więcej wspólnych punktów odniesienia i darzą się większym zaufaniem, co skutkuje lepszymi wynikami.

W dalszej części webinaru Paweł Dudek opowiedział uczestnikom najważniejsze zasady poruszania się w social mediach, tak by ta praca przynosiła najlepsze efekty w budowaniu sieci znajomości i utrzymywaniu jej. Wskazał LinkedIn jako ten portal, który najczęściej jest wykorzystywany przez przedsiębiorców. Rady prelegenta dotyczyły budowania treści wiadomości, jak dotrzeć do ludzi na których nam zależy, jaką rolę w kontaktach w sieci ma nasza postawa. Kolejna część prezentacji dotyczyła spotkań online. Poruszone zostały ważne aspekty dotyczące ilości osób, doboru uczestników, działań po spotkaniu. Po tej części Paweł poruszył bardzo interesujący i ważny temat mierzalności siły naszej sieci znajomości. Opisał dwa ćwiczenia, które można wykonać, aby zmierzyć siłę sieci. Pierwsze to łańcuch: analizuj-rozwarstwiaj-dywersyfikuj-kapitalizuj. Drugie ćwiczenie polegało na rozrysowaniu mapy kontaktów z czterema podstawowymi pytania pomocniczymi, które pomogą nam przeanalizować siłę sieci.

W trakcie podsumowania uczestnicy poznali aplikacje pomagające w łączeniu sieci społecznościowych, tak by zaoszczędzić jak najwięcej czasu. Ponieważ, jak powiedział prelegent: networking to mieszanka umiejętności, zdolności logistycznych oraz organizacyjnych. Networking wymaga czasu, a tylko dzięki dobrej organizacji pracy własnej można ten czas skrócić i zwiększyć efektywność naszych działań. Trzeba też pamiętać, że ważniejsze może okazać się utrzymywanie jakościowych kontaktów niż nawiązywanie wielu nowych.

Spotkanie było bardzo ciekawe i pełne informacji. Uczestnicy żywo uczestniczyli podczas webinaru zadając wiele pytań.

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkania z cyklu Wirtualny Business Mixer.

Aby obaczyć ten i więcej materiałów dotyczących webinarów organizowanych przez Stowarzyszenie Absolwentów zapraszamy na stronę: https://www.alumni.org.pl/


 
   AACSB International - Założona w 1916 r. (AACSB) jest największym na świecie sojuszem edukacji biznesowej, łączącym nauczycieli, studentów i biznes.
 

    Association of MBAs (AMBA) – jest międzynarodowym stowarzyszeniem zajmującym się badaniami z zakresu nauk o zarządzaniu.
 

    The European Foundation for Management Development (EFMD) - międzynarodowe zrzeszenie organizacji akademickich, biznesowych i społecznych. 
 

Międzynarodowe Centrum Zarządzania
Wydział Zarządzania
Uniwersytet Warszawski

ul. Szturmowa 1/3
02-678 Warszawa
tel/fax: 22/ 553 41 04
e-mail: [email protected]